HTML

FTCszurker

Aki tunya vagy túl jószívű, az a pályán nem él meg. (Albert Flórián)

BLiga 2012/13

Fradi elsó o. bajnoki gólok (1901- )

6463 (2011.11.29.)

GA

Holtszezon 38.: Tolerancia és respekt - beszélgetés Prukner Lászlóval

2010.12.21. 10:33 GreenBP

 A sikeres Várszegi kalózkodásunkon felbuzdultunk: ősidők óta zöld-fehér mesterünket céloztuk be. Prukner úrban nem is kellett csalódnunk - telefonon válaszolt kérdéseinkre.

FTCszurker: Amikor Ön a Fradihoz érkezett, azt mondta: mindig önmagát adja, és hogy roppant egyszerű, mert ha ez nem sikerül, akkor Ön távozik. Még mindig ilyen egyszerűnek tűnik? A Fradinál nem más ez is?

Prukner László: Úgy gondolom, hogy én önmagamat adom. Kellett hozzá ez a változás, ami itt a menedzsmentben végbement. Az én munkámat a jelenlévő menedzsment és a kollégáim, itt a házban, maximálisan segítik és én is maximálisan segítem az ő munkájukat, - partneri kapcsolatokat ápolunk. Egy kiegyensúlyozott munkakapcsolat van itt a Fradiban, jelen pillanatban, menedzsmenttől a csapatig. Ez egy fontos kérdés, ezzel így tudok azonosulni.

Sokaknak talán nem is tetszik az, hogy én a magam részéről sok esetben kinyilvánítom, hogy a korábbi időszakban nem volt minden rendben, úgy érzem, sem morálisan, sem sok más tekintetben. Én nem mondom, hogy ez gyökeresen megváltozott, de talán a szurkolókkal való kommunikáció is változott, a szurkolók hozzáállása is változott a mi munkánkhoz és a csapathoz. Ez az együttműködés, vagy ez az egymáshoz való közeledés, úgy gondolom, jó hatással lesz majd a csapatra is és reméljük a szurkolók is többen lesznek és jobban fogják magukat érezni a Ferencváros mérkőzésein.

FTCszurker: Ön azt mondta, amikor hozzánk jött, hogy más ez a Fradi közeg, mint máshol. Most már Ön is ennek a közegnek a része. Egy kicsit tudná ezt konkretizálni, hogy miben vagyunk mi mások? Mi szurkolók, időtlen idők óta benne vagyunk.

Prukner László: A szakmai munka az ugyanolyan, mint amilyen volt mondjuk Kaposváron. A csapatot körülvevő közeg az a más. De még egyszer mondom, amit én csak hallomásból tudok, hogy a korábbi években, hogy volt, milyen típusú nyomások nehezedtek az edzőkre, - akár vezetői szinten, akár szurkolói nyomás, akár bármilyen más, - ezt én, negatív értelemben, most nem érzékelem és nem tapasztalom. Ezért is mondom, én úgy gondolom, hogy más a Ferencváros ebből a szempontból is, tehát javult az itteni közeg. Tény és való, hogy mivel minden meccsünket közvetítik és minden egyes alkalommal, ugye, háromnaponta nyilatkozni kell, helyt kell állni, úgy érzem, ez mindenképpen más. Minden egyes alkalommal kellene valami okosságot mondani, de hát ez bizony nagyon nehéz. Mindig fókuszban vannak a játékosok is és a szakmai stáb is.

Ami a közönségre vonatkozik, hogy, - bár nagyon keveset mozgok a városban, szándékosan -, de azt érzékelem, hogy bármerre járok a városban, vagy az országban, biztos, hogy megszólítanak. Azt is biztosan érzem, hogy ennek a nagy érdeklődésnek köszönhetően, ezt az új szlogent, hogy Fradistának lenni felelősség, ezt mindenképpen, mindnyájunknak magáévá kell tenni. Azért, mert úgy érzékelem, hogy a Ferencvároson keresztül, vagy a Ferencváros tömegbázisán keresztül nagymértékben lehet változtatni a magyar futballkultúrán és a szurkolói kultúrán is.

FTCszurker: Azt is mondta korábban, és nem is csak a Fradira, hogy nagy átalakuláson megyünk most keresztül, mármint a futballunk és a Fradi is. Azt mondta, hogy egészen más elvárásoknak kell most megfelelnie a munkájában, mint a korábbi időszakokban. Beszélne erről is egy kicsit?

Prukner László: Ugye attól, hogy a Ferencváros szurkolótábora széles bázison fekszik, ez magában foglalja, hogy vannak pozitív elemek és vannak negatívak. Én úgy gondolom, hogy az egész szurkolói attitűdön, ami Magyarországon kialakult, és szerintem nem jó irányba mozdult el az elmúlt 10-20 évben, mindenképpen változtatni kell és akkor békesség lesz a stadionokban. Tehát nem a B-közepeket szeretnénk eltüntetni, mert nélkülük nincsen jó szurkolótábor, viszont el lehet várni a kulturált szurkolást, a toleranciát, a respektet. Mint ahogy mi is respektáljuk a szurkolókat, őnekik is, úgy gondolom, hogy respektálniuk kell a mindenkori csapatot, vagy a mindenkori edzőt, vagy a mindenkori szakmai stábot. Tehát senkinek nem az a célja, legalábbis az én elgondolásom szerint, hogy a Ferencvárost ne a sikerek irányába terelje. Hogy ez korábban így volt-e, vagy nem, ahhoz én nem tudok hozzászólni, nem is kívánom ezt minősíteni, de amíg én itt leszek, addig ez így lesz, szerintem, legalábbis én arra törekszem, hogy így legyen. Ezt mindenképpen szerettem volna elmondani.

Amikor én idekerültem, akkor belenézegettem az interneten különböző fórumokba és az én számomra nagyon furcsa volt, hogy itt, ezt már máshol is nyilatkoztam, itt én kijelentő módban követelem, hogy ez játsszon, követelem, hogy ezt igazolják, követelem, hogy ezt ne engedjék el, tehát ilyen kategorikus kijelentések történtek. De ezt csak azért mesélem el, mert ezzel is szembesülni kellett, és ez is hozzátartozik az igazsághoz. Vagy most ez az utolsó történet, hogy adott esetben megfenyegettek, hogy x y z játékost meg ne próbáljuk, nem eladni, hanem kölcsön valahová elengedni, más NB-s csapathoz. Tehát én úgy érzem, hogy ez nem tartozik hozzá a normális, kulturált szurkoláshoz. Ez az egyik.

A másik pedig, ugyanehhez a témához, hogy egy csapatnak lehetnek kudarcai, mint ahogyan egy magánembernek is lehetnek kudarcai az életben és igazából akkor volna szükség a legnagyobb támogatásra, ezt is a baráti körnél olvashatta. Csak az utolsó két példa: ez a Feyenordos 10:0 és teltház volt a következő meccsen, vagy a Real Madrid-Valencia meccsen, az 5:0 után, teltház volt a Bernabeuban. Úgy gondolom, a szurkolótábornak, nem is az aktuális csapat mellett, de mindig a klub mellett kell állnia. Ezt is nyilatkoztam a bevezetőben, amikor idejöttem a Ferencvároshoz, és ennek nem mindig éreztem a jelét. Akár csak arra gondolok, hogy a Szolnok meccsen a 10. perc után, mikor nem vezettünk, akkor egyik része a szurkolótábornak hátat fordított a csapatnak. Én úgy gondolom, hogy ezt a játékosok érzékelik és nem biztos, hogy ez az, ami segít. De összességében a szezon közben azért egyre jobban egymásra talált a szurkolótábor és a csapat.

FTCszurker: A zRt. körüli események, a különböző újsághirdetések kapcsán elég sok rémhír terjed a szurkolók között, például az internetes fórumokon. Mennyire változtak a lehetőségei a csapatnak? Az igazolási és a felkészülési lehetőségekre gondolok.

Prukner László: Alapvetően a nyárhoz képest nem változott, tehát transzfer díjat nem tudunk fizetni játékosokért. Természetesen, ahogyan ezt korábban nyilatkoztam, lesznek olyan játékosok, akiktől a télen megválunk, mert úgy biztosítottuk a szerződésüket, hogy a Ferencváros minden anyagi következmény nélkül megválhat tőlük. Lesz 5-8 ember ilyen, biztos vagyok benne és megpróbálunk kettőt-hármat hozni. Mondom, alapvető változás most nincsen.

A Ferencvárosnak jelen pillanatban, szerintem, a Taxi2000, az Orangeway, meg egy-két kisebb szponzoron kívül, akiket látnak, nincsen komoly, névadó szponzora és ez nagymértékben befolyásolja a lehetőségeinket. Ha végignézzük több helyen, vagy az önkormányzatok segítenek, vagy vannak szponzorok, de a Ferencvárost, pillanatnyilag, senki így nem segíti. Ettől függetlenül a csapat és az itt dolgozó kollégák a javadalmazásukat megkapták, tehát ebből a szempontból nyugalom van, remélem, hogy ez így is marad. Az pedig nem az én kompetenciám, hogy kilencvenvalahány százalékban tulajdonos Kevin McCabe a saját tulajdonával hogyan rendelkezik.

FTCszurker: Azt Ön tudja, hogy miből gazdálkodhat most itt a felkészülés során? Tehát, lehet például azt tudni, hogy megy-e a Fradi külföldi edzőtáborba?

Prukner László: Ez most napokon belül eldől, tervezzük, igen. Tervezünk egy erdélyi edzőtábort, egy futóedzőtábort, januárra Szovátára. Ezzel talán szélesebb bázisra tudjuk magunkat helyezni, meg tudunk nyerni szurkolókat, hogy mellettünk legyenek. Tervezünk egy másikat is, ahol pedig mérkőzéseket játszunk majd, február elején. Megpróbáljuk megteremteni ennek a lehetőségét, de ezek még nem konkrét tények.

FTCszurker: Játékosokkal kapcsolatban nem sokat kérdeznék, biztosan sok mindent nem fog elárulni, olvastam is, hogy ez még nem publikus.

Prukner László: Nem, az biztos.

FTCszurker: Egyetlen egy kérdésem mégis lenne: Tutoricról esetleg tudna beszélni? Vele kapcsolatban annyi minden terjedt el…

Prukner László: Hosszú, több mint három hónapos kihagyása volt Tutoricnak, aki a Ferencváros egyik legértékesebb játékosa. Ennyi történt, hogy leültünk vele tárgyalni, nem az, hogy kölcsönadjuk, nem az, hogy eladjuk, hanem leültünk vele tárgyalni, hogy ez így tovább nem maradhat, hogy a Ferencváros legértékesebb játékosa hónapokig, vagy egy fél szezonban nem áll a rendelkezésre. Természetesen, még egyszer meg fogjuk őt vizsgáltatni, ahhoz, hogy a további munkában ilyesmi ne forduljon elő.

De nem kívántuk őt kölcsönadni, nem kívántuk őt eladni, őneki is többet kell tenni ahhoz, hogy meggyógyuljon, hogy a csapat rendelkezésére álljon. Ez azt gondolom eléggé világos, ugye?

FTCszurker: Igen, köszönöm. A legutóbbi átigazolási időszakban nagyon sok olyan játékos is érkezett, aki bevált: Heinztől kezdve Marótin, Rodin át, Miljkovicig és még lehetne sorolni. Biztosan nem fog neveket mondani, de esetleg lát olyan játékosokat, 2-3-at, aki ugyanígy be fog válni? Írnak Grúz Tamásról, Oláh Lórántról…

Prukner László: Nézze, nincsenek tárgyalások. Tehát meg tudom erősíteni, hogy sem az Oláh Lóránttal, sem a Grúz Tamással még nem folytattunk tárgyalásokat. Természetesen nem lenne baj, hogyha magyar játékosok kerülnének a Ferencvároshoz. Csak akik esetleg szóba jöhetnének, egynek sem járt le a szerződése és ugye mondtam önnek, nem tudunk transzferdíjat fizetni, - hacsak valami más megoldás nincsen, ez behatárolja a lehetőségeinket. Az is tény és való, hogy a jó magyar játékosok, semmivel sem olcsóbbak, mint egy külföldi. Még egyszer mondom, ha lehet, akkor magyar játékosokat szeretnénk hozni, de ez nagyon nehéz lesz.

FTCszurker: Tegnap, amikor ezt az interjút egyeztettük, akkor Debrecenben volt egy konferencián. Nyugtasson meg minket, mert olvassuk közben Herczeg András esetleges távozásának a körülményeit is: ugye, Ön szeret nálunk lenni?

Prukner László: Nem konferencián, hanem a megyei labdarúgó szövetség meghívásán vettem részt, ahol előadást tartottam a megyében dolgozó egyéb edzőknek, tehát ez volt a debreceni kiruccanásomnak az oka. Én nem olvastam ma még a Debrecenről semmit, tehát nem tudom, hogy Herczeg Bandi barátom esetleg döntött, vagy nem döntött…

FTCszurker: Szeret Ön a Fradi edzője lenni?

Prukner László: Jól érzem magam. Nagyon komoly kihívás, szeretek itt dolgozni. Nem tudom másként mondani: ameddig ez így marad ez a felállás, hogy megvan a szakmai kompetenciám ahhoz, hogy dolgozzak a kollégáimmal együtt, addig természetesen, jól érzem magam és nem is kívánom tovább gondolni ebből a szempontból. Még egyszer: az a lényeg, amíg ez a szakmai kompetencia és ez a munkastílus, ami most uralkodik a Ferencvárosnál fenntartható, addig úgy gondolom, hogy nem lehet probléma.

FTCszurker: Köszönjük az interjút!

Prukner László: Kellemes ünnepeket kívánok!

FTCszurker: Viszont kívánjuk! Hajrá Fradi!

Szólj hozzá!

Címkék: interjú ferencváros bohócliga zrt prukner hajrá fradi! tutoric

A bejegyzés trackback címe:

https://ftcsz.blog.hu/api/trackback/id/tr112529762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása